پایا رسا

ویدئو مپینگ و نورپردازی ساختمان

پایا رسا

ویدئو مپینگ و نورپردازی ساختمان

پایا رسا داری سابقه درخشان در زمینه ویدئو مپینگ و نورپردازی ساختمان ، نورپردازی هتل ، تجهیزات نور پردازی ساختمان می باشد

بایگانی
آخرین مطالب
  • ۰
  • ۰

نورپردازی هتل

نور پردازی هتل یکی از شاخه های مهم نورپردازی شهری است و تأثیر زیادی در درآمد صاحبان هتل خواهد داشت . هتل ها یکی از مراکز مهم جذب توریست هستند که سالانه مهمان های زیادی از شهر یا کشور های دیگر از خدمات آن استفاده می کنند . اولین چیزی که در جذب مسافر و ورود او به هتل تأثیر دارد نمای بیرونی هتل و زیبایی و شیک بودن آن است . اگر از نورپردازی مناسبی در داخل و بیرون هتل استفاده کنید قطعا مهمان های زیادی جذب شما خواهند شد .

در نور پردازی ساختمان فراوانی نور باعث می شود که فضا بزرگ تر از مقدار واقعی به نظر برسد و مهمان ها احساس شلوغی یا افسردگی نکنند . از دیگر مواردی که در نور پردازی هتل باید به آن توجه شود می توان به میز پذیرش اشاره کرد . هنگامی که فرد وارد هتل می شود اولین چیزی که باید نظر او را به خود جلب کند میز پذیرش است بنابراین میز پذیرش باید روشن و نقطه کانونی لابی باشد و حس گرمی و استقبال را به مسافر القا کند .

نور پردازی راهروهای هتل باید به گونه ای باشد که مهمان ها بتوانند به راحتی مسیر را پیدا کنند و احساس امنیت در بین آن ها القا شود .

در راهروها نورپردازی باید به گونه ای باشد که مسیر رسیدن به اتاق های هتل را نشان دهد تا مشتریان به راحتی مسیر را پیدا کنند. در واقع روشنایی راهروها باید کافی باشد و احساس امنیت را در بین کارکنان و کاربران القا کند.

اصول نور پردازی هتل

۱)یکی از رکن های مهم در نور پردازی هتل این است که مهمان ها در هتل شما احساس راحتی داشته باشند بنابراین در نورپردازی هتل خود از نورهای ظریف استفاده کنید تا برای افراد خسته کننده نباشد و حس راحتی را به مهمان ها القا کند .

۲)در نورپردازی هتل خود از لامپ های فلورسنت استفاده نکنید زیرا این لامپ ها عموما افراد را به یاد مکان های سرد ، مدرسه و محل کار می اندازد و حس خوشایندی را به آن ها القا نمی کند .

۳) سعی کنید از نور پردازی منحصر به فردی استفاده کنید که افراد در هتل های دیگر ندیده باشند و توجه آن ها را جلب کند .

۴)در هتل ها رویداد های مختلفی مانند جلسات کسب و کار و مراسم عروسی صورت می گیرد بنابراین مهم است که نورپردازی بنا به مراسم و رویداد تغییر کند .

۵)از پیچیدگی پرهیز کنید . هم چنین از سیستم های روشنایی سنسور دار استفاده کنید تا افراد به راحتی بتوانند جای کلید برق را در اتاق یا دستشویی پیدا کنند .

۶)در نورپردازی هتل خود سعی کنید جنبه های معماری و ترئینی آن را منحصر به فرد کنید .

۷) یکی از انتخاب های خوب برای نور پردازی هتل چراغ های ال ای دی است زیرا علاوه بر صرفه جویی در هزینه باعث افزایش کارایی نیز می شوند .

۸)برای نورپردازی هتل خود یک طرح برنامه ریزی شده داشته باشید زیرا اگر نور پردازی هتل نقص داشته باشد بلافاصله خودنمایی می کند و ممکن است موجب برداشت منفی در ذهن مسافران و مهمانان گردد .

۹)در نورپردازی هتل ها اغلب سالن ها نادیده گرفته می شوند در صورتی که اشتباه است و باید دقت کرد همه قسمت ها از نور خوبی برخوردار باشند .

۱۰)برای قسمت رستوران و کافی شاپ نورپردازی ویژه طراحی کنید . فضاهای پذیرایی بهترین مکان‌ها برای ارایه تکنیک‌های نمایشی مانند نورافکن‌های متغیر چند رنگ و رقص نور است. در طرح‌های داخلی رسمی نیز پروژکتورهای نور رنگی یا آبشاری می‌توانند به عنوان عناصر پویای تزیینی به کار روند و سردی یک محیط بزرگ را به طرز موثری کاهش دهند.

نور پردازی هتل

۱۱)نور پردازی نمای بیرونی هتل باید به گونه ای باشد که در شب راه ورود و نزدیک شدن به هتل را مشخص کند و مسافر بتواند از فاصله دور حدود هتل و راه رسیدن به آن را پیدا کند .

۱۲)نمی توان یک ورودی شاهانه برای جلوی هتل طراحی کرد و راه ارتباط پارکینگ به هتل را تاریک گذاشت . داخل پارکینگ را با نور محیطی محو روشن کنید . هم چنین می توانید با نور های خطی رنگی تقسیمات را مشخص کنید . در کل از توانایی نورهای رنگی و متغیر می‌توان برای تبدیل پارکینگ از یک فضای صرفا کاربردی به فضایی جذاب و دارای جلوه‌ی بصری استفاده کرد.

۱۳) قسمت انتظار آسانسور ها را می توانید با جداره هایی منقوش یا ساده از آجر شیشه ای جدا کنید .

۱۴) اگر هتل شما دارای امکانات رفاهی و ورزشی است آن را به گونه ای نورپردازی کنید که سقف مشخص نباشد تا وسعت بیشتری به مهمانان القا شود . برای این کار می توانید همراه نور ملای محیطی که به طیف خورشید نزدیک است نور های خطی به صورت یک نوار سرتاسری در محل اتصال دیوار به سقف به کار ببرید . هم چنین نورهایی برای روشن کردن تمام سطح دیوار ها طراحی کنید و نورهای متمرکزی با ولتاژ کم برای تمرکز بر نقاط ویژه ای از فضا یا تابلوها در نظر بگیرید .

هنگام طراحی دقت داشته باشید نور روی مانیتوردستگاه های ورزشی بازتاب نداشته باشد . بازتاب نور بر ابزار ها و دستگاه های فلزی می تواند درخشش خاصی ایجاد کند . برروی قطعاتی از دستگاه های ورزشی تأکید نشان دهید و نورهای زمینه ای رنگی یا پروژکتوری ایجاذ کنید .

در استخر ها چون دید در آن ها خیلی حیاتی نیست نورپردازی بیشتر حسی و کمتر منطقی است . می توانید خود استخر را به عنوان سطح اصلی بازتاب نور در نظر بگیرید . نور پردازی سقف استخر نباید بازتاب زیادی روی آب داشته باشد . می توانید از سقف های کاذب منحنی ونقش آفرینی روی سقف استفاده کنید که در هنگام استفاده از استخر روی سقف و در هنگام عدم استفاده از آب در داخل استخر قابل رؤیت باشد .

برخی افراد تصور می کنند نورپردازی نمای بیرونی هتل و روشن نگه داشتن آن در تمام طول شب به صرفه نیست اما این یک باور غلط است . تأثیر نمایش چهره هتل در شب با یک نورپردازی متغیر بسیار تأثیر گذار تر از نمای ساختمان در روز است . با نورپردازی نمای بیرونی هتل می توانید حضور آن را به صورت مؤثری اعلام کنید تا توجه دیگران را به خود جلب کند .

نورپردازی هتل

 علاوه بر نمای عمودی هتل، طراحی نور پردازی فضای سبز اطراف در روز و شب لازم است. انواع نورپردازی در مقیاس وسیع با پروژکتورها و لیزرها و نورپردازی در مقیاس وسیع در لابه‌لای چمن و سنگ‌ریزه‌ها مد نظر است. علاوه بر نمایش نورهای مختلف و جاذبه‌های درخشنده ایجاد احساس عمیق نیز از تمهیدات مفیدی است که در نورپردازی نمای ساختمان می‌توان به کار برد. با نورانی کردن حدود و تاریک گذاشتن سطوح یکنواختی از جداره می‌توان خلاء را در شب تداعی کرد و کلاً طرح هتل را دگرگون ساخت و تصوری را که مردم از روز به یاد دارند به بازی گرفت و احساسی شاعرانه و معلق به بیننده القا کرد.

  • ۹۸/۰۹/۱۲
  • payarasa پایا

نظرات (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی